Vključitev nujne medicinske pomoči ZD Metlika

v Dispečersko službo zdravstva

 

S 05. novembrom 2024 se nujna medicinska pomoč Zdravstvenega doma Metlika vključuje v Dispečersko službo zdravstva (v nadaljevanju: DSZ).

V Republiki Sloveniji delujeta dva dispečerska centra, DSZ Ljubljana in DSZ Maribor. Prebivalci imajo s to nadgradnjo sistema enake možnosti dostopa do storitev nujne medicinske pomoči, nujnih, nenujnih in sanitetnih prevozov na območju celotne države.

Glavno poslanstvo DSZ je sprejem klica o nenadnem dogodku, ki potrebuje intervencijo zdravstvenih služb na terenu, določanje prioritete sprejetim klicem in aktiviranje ustreznih zdravstvenih intervencijskih ekip glede na naravo in lokacijo dogodka. Vse te aktivnosti se izvaja v skladu s postavljenimi standardi, izvaja pa jih za to usposobljena oseba. DSZ je s svojim delom pričela v letu 2018 v Ljubljani ter Mariboru in v svoj sistem postopoma vključuje vse enote nujne medicinske pomoči v Sloveniji.

V mesecu novembru 2024 tako prihaja  na vrsto tudi Dolenjska in Bela Krajina in s tem enota nujne medicinske pomoči (v nadaljevanju: NMP) Zdravstvenega doma Metlika, kar pomeni, da obveščanje in aktivacija ekip NMP poteka preko DSZ in enotne številke 112. Aktivacija ustrezne ekipe NMP bo od 05. novembra 2024 dalje možna izključno in samo preko številke 112. Vaš klic na številko 112 bo sprejel dispečer, ki bo po prevzemu potrebnih informacij o nujnem dogodku hitreje aktiviral ustrezno ekipo NMP.

Pomembno je, da se prebivalci naše občine zavedajo, da bo še naprej zagotovljena 24 urna služba NMP. Lokacija ambulante nujne medicinske pomoči še naprej ostaja v prostorih ZD Metlika, in sicer 24 ur na dan, 365 dni na leto.

Delo službe NMP poteka tako v ambulanti kot na terenu. Ker to delo opravljajo isti zaposleni, se lahko zgodi (kot se je to zgodilo tudi sedaj), da bodo vse ekipe NMP zasedene z delom na terenu.

V uporabi ostaja stacionarna telefonska številka ZD Metlika, 07-369-1-400, ki je namenjena za kontakt z izbranim osebnim zdravnikom in za vse ostale informacije o delu ambulant in služb, naročanje nenujnih in sanitetnih prevozov ter informacije o nadomeščanju zdravnikov, vsak delovnik od 7. do 19. ure. Informacije najdete tudi na spletni strani https://www.zd-metliks.si.

Kdaj poklicati na številko 112?

Kadar gre za nujna stanja, ki potrebujejo oskrbo na mestu dogodka, kot na primer zastoj dihanja, nenadna izguba zavesti, bolečina v prsnem košu, dušenje, huda alergijska reakcija, epileptični napad, vročinski krči, prometne nesreče, poškodbe, pri katerih bolnik ne more več hoditi, nepokretnost in nenadno nastalo obolenje, ki ne more počakati na obisk izbranega zdravnika.

POMEMBNO!

Okrepljena ekipa NMP: od 05.11.2024 bo v ZD Metlika NMP izvajala okrepljena ekipa NMP, kar pomeni VUZ – zdravnik in zdravstvenik ter NRV – dva zdravstvenika. Okrepljena ekipa bo začasno financirana iz sredstev ZD Metlika in Občine Metlika (pred vključitvijo v DSZ se je izvajal le VUZ z dodatnim zdravstvenikom).

Reševalni prevozi: Uporabnike naših storitev pozivamo, da pravočasno poskrbijo za naročanje reševalnih prevozov na telefonsko številko 07-369-1-400 ob delovnikih med 7. in 19. uro oz. med 7. in 13. uro za naslednji dan.

Nujna zobozdravstvena pomoč je ob sobotah, nedeljah in praznikih organizirana v ZD Novo mesto, Kandijska cesta 4, 8000 Novo mesto, v prostorih dežurne zobozdravstvene službe od 8. do 12. ure. Obvezna je predhodna najava na telefonsko številko 07-39-16-871.