Vodja NMP ZD Metlika Tanja Mišmaš, dr.med., spec.druž.med.

Telefon: (07) 369 14 00

Klic v sili: 112

»Nujna medicinska pomoč (NMP) je izvajanje nujnih ukrepov zdravnika in njegove ekipe pri osebi, ki je zaradi bolezni ali poškodbe neposredno vitalno ogrožena oziroma pri kateri bi glede na bolezenske znake v kratkem času lahko prišlo do take ogroženosti.«

Nujna medicinska pomoč je organizirana 24 ur dnevno in se glede na zdravstveno stanje bolnika izvaja:

  • na terenu kot nujni obisk ekipe
  • v ambulanti nujne medicinske pomoči.

Nujna medicinska pomoč NI namenjena:

  • za zdravljenje stanj, ki niso nujna,
  • za predpisovanje zdravil, ki jih redno jemljete,
  • za izdajo napotnic za naročene preglede.

V zgoraj navedenih primerih se obrnite na osebnega zdravnika ali zdravnika, ki ga nadomešča. Osebni zdravnik vas najbolje pozna, ima vpogled v vašo zdravstveno dokumentacijo in pristojnosti, da vas zdravi in usmerja pri zdravljenju.

Številka 112 deluje vsak dan 24 ur/dan.

Številka je dosegljiva iz kateregakoli telefonskega aparata. Številki ni potrebno dodajati omrežne skupine.

Kdaj klicati 112:

  • Huda slabost : oseba je nezavestna, zmedena, odsotna ali se ne da zbuditi
  • Prometna nesreča, poškodba doma, poškodba pri delu, v hribih, vodi…
  • Bolečina v prsih s težkim dihanjem in potenjem
  • Težave z dihanjem
  • Sveže poškodbe in krvavitve
  • Bledost ter hladen pot, ki traja dlje časa
  • Eksplozije
  • Vsaka situacija kjer smatrate, da gre za vitalno ogroženost.

Kako klicati

Storitev 112 se aktivira ob klicu brez omrežne skupine s katerega koli telefonskega aparata:

  • stacionarnega telefona
  • telefonske govorilnice
  • prenosnega telefona GSM

Klic je brezplačen.

Ko izberete 112 se avtomatsko oglasi regijski center,ki je določen za vaše območje.

Kdo se oglasi

Oglasi se operater , ki klic preveže v zdravstveni dom, kjer dobite na zvezo zdravstvenega delavca, ki je dodatno usposobljen za pravilno ukrepanje. S pomočjo strateško usmerjenih vprašanj bo vodil pogovor, da bo prišel v najkrajšem času do najbolj optimalne odločitve za ustrezno pomoč vašega problema.

Potrebne informacije ki jih potrebujemo

Nepogrešljive informacije za pravilni tok intervencije so:

  • TELEFONSKA ŠTEVILKA od kjer kličete. Potrebna je v primeru, da pade linija ali, če pride do potrebe po dodatnih informacijah
  • KRAJ DOGODKA : ulica, hišna številka, kraj, nadstropje
  • POSEBNOSTI:
    • če je potrebno zvoniti na drug priimek
    • bližino večjih znanih lokacij (razne tovarne, športni parki,cerkve…..za lažjo orientacijo)
    • navodila za hitrejši dostop, če so posebnosti
  • KAJ SE JE ZGODILO / ZAKAJ POTREBUJETE NAŠO POMOČ
  • V PRIMERU NESREČE – ŠTEVILO POŠKODOVANIH OZIROMA UDELEŽENIH OSEB
  • STANJE BOLNIKA/POŠKODOVANCA (ali je oseba pri zavesti, ali diha, prisotne poškodbe……..)

POZOR !!!

Zelo je pomembno,da ostanete zbrani in mirni ter odgovarjate na zastavljena vprašanja. Le tako, se lahko poda ustrezne informacije v najkrajšem možnem času ter pripomore k hitrejšemu izvozu ustrezne ekipe.

V določenih primerih bo zdravstveni delavec klic prevezal še k zdravniku.

NUJNA MEDICINSKA POMOČ (NMP) IN DEŽURNA SLUŽBA V ZD METLIKA

ZD Metlika izvaja storitve osnovnega zdravstvenega varstva na področju občine Metlika, kamor sodi tudi izvajanje dežurne službe in službe nujne medicinske pomoči za odrasle in otroke na področju občine. Verjamemo, da bi si tudi v bodoče želeli, da služba NMP ostane v ZD Metlika, zato je zelo pomembno, da je naše sodelovanje čim boljše.

Služba nujne medicinske pomoči v ZD Metlika deluje 24 ur, vse dni v tednu, dežurna služba pa med tednom od 22.00 ure zvečer do 7.00 ure zjutraj ter med vikendi in prazniki.

Nujna medicinska pomoč pomeni izvajanje nujnih ukrepov zdravnika in njegove ekipe pri osebi, ki je zaradi bolezni ali poškodbe neposredno življenjsko ogrožena, oz. pri kateri bi glede na bolezenske znake v kratkem času lahko prišlo do takšne ogroženosti.

Dežurna služba, ki se v ZD Metlika prepleta s službo NMP, pa je namenjena obravnavi akutnih bolezenskih stanj oz. poslabšanj kroničnih bolezenskih stanj ter svežih poškodb, ko bi čakanje na obisk v redni ambulanti osebnega zdravnika lahko poslabšalo zdravstveno stanje ali ogrozilo bolnikovo življenje.

Z uvajanjem urgentnih centrov, ki ga imamo za področje Dolenjske in Bele krajine v Novem mestu, se tako med strokovno javnostjo, posebno pa med bolniki, postavlja nekaj vprašanj povezanih z novim načinom organizacije službe NMP. Najpogostejša vprašanja, ki se pojavljajo in odgovori nanje so naslednji:

1. Kje naj poiščem pomoč, če akutno zbolim ali akutno zboli moj otrok in prebivam na področju občine Metlika: v ZD Metlika ali v urgentnem centru Novo mesto?

Pomoč poiščite v ambulanti NMP v ZD Metlika. Priporočljivo je, da pred nameravanim prihodom pokličete v ZD Metlika (07 369 14 00), kjer vam bo zdravstveni delavec podal navodila za ukrepanje oziroma svetoval obisk v ambulanti ali predlagal obisk zdravnika na domu.

V urgentni center vas bo napotil šele zdravnik enote NMP ZD Metlika z napotnico in morebitnim izvidom pregleda v primeru, ko bo menil, da je vaše zdravstveno stanje takšno, da potrebujete nujno zdravljenje, ki ga v okviru ambulante ne moremo zagotoviti.

2. Kako naj ukrepam v primeru neposredne življenjske ogroženosti?

V primeru neposredne življenjske ogroženosti pokličite na številko 112 (dispečerski center), ki bo nato vaš klic usmeril v najbližjo enoto NMP.

Stanja, ki lahko predstavljajo neposredno življenjsko ogroženost so naslednja:

  • če me duši, močno boli v prsih ali izgubljam zavest
  • če mi nenadoma ohromi del telesa
  • če nenadoma dobim hud glavobol z bruhanjem, motnjami vida, govora, spomina z ali brez pridružene visoke temperature
  • če bruham, izkašljujem ali odvajam kri ali črno, smrdeče, mazavo blato
  • če nenadoma dobim hude bolečine v trebuhu in imam trd trebuh
  • če imam novonastale motnje srčnega ritma (prepočasen utrip-pod 50, prehiter-nad 150 ali popolnoma nereden utrip)
  • če imam visoko temperaturo in sem ob tem omotičen, oslabel, bled, poten, težko diham in/ali imam neobičajno nizek krvni tlak (npr. zgornji pod 100mmHg)
  • če imam zelo visok krvni tlak (>180/110 mm Hg) in ob tem prisoten hud glavobol, bruhanje ali tiščanje v prsih
  • če se mi je pojavila alergijska reakcija z koprivnico, oteklino obraza, težavami z dihanjem in/ali nizkim krvnim tlakom
  • ob poškodbah: npr. z možnostjo zloma kosti, odprto rano, udarninami različnih delov telesa…

POZOR! Navedeni so nekateri pogostejši primeri, gotovo pa ne vsa stanja, ki potrebujejo nujno medicinsko pomoč. Kadar ste v dvomu pokličite ali 112 (dispečerski center) ali 07/369-14-00, kjer se vam bo javilo zdravstveno osebje ZD Metlika in vam svetovalo o nadaljnjem ukrepanju.

V želji po nadaljnjem dobrem sodelovanju, vas prosimo, da:

  • se držite priporočil, ki narekujejo, v katerih primerih je potrebno obiskati dežurno službo oz. službo NMP, ker samo tako lahko omogočite, da tisti, ki pomoč potrebujejo le-to dobijo pravočasno in kakovostno;
  • v primeru potrebe po obravnavi v dežurni službi oz. službi NMP to koristite v ZD Metlika in brez napotnice zdravnika ne odhajate v urgentni center Novo mesto. Lahko se vam zgodi, da vas bodo iz urgentnega centra poslali nazaj v ZD Metlika.
  • ste strpni: ker bolnikov v dežurni službi ne naročamo, čas čakanja v čakalnici, za katerega se trudimo, da bi bil čim krajši, določa stopnja nujnosti obravnave, ki jo oceni zdravstveni delavec in ne čas prihoda;
  • obiščete dežurno lekarno v Beli krajini, kjer dobite nujna zdravila ob sobotah, nedeljah in praznikih.